niedziela, 17 stycznia 2016

Kruche babeczki z kremem ananasowym

Pyszne babeczki z niesamowicie smacznym kremem. Gorąco polecam!




Składniki na ciasto:

  • 2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 żółtka
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 200 g masła
  • szczypta soli


Wykonanie:

Mąkę przesiewamy przez sito i mieszamy z cukrami oraz solą. Dodajemy pokrojone na małe kawałki masło. Siekamy nożem.  Łączymy z żółtkami i śmietaną. Szybko zagniatamy gładkie ciasto. Następnie zawijamy w folie spożywczą i wstawiamy do lodówki na ok. 30 min. Foremki smarujemy tłuszczem. Ciasto rozwałkowujemy na cienki placek i wykrawamy szklanką kółka. Po czym wylepiamy nimi przygotowane foremki. Babeczki możemy obciążyć suchą fasolą (ja nie obciążyłam) i piec w nagrzanym ok 200 stopni piekarniku przez ok. 12 min. na złoty kolor. Ostudzić.

Składniki na krem:

  • 1 puszka ananasów
  • 1 budyń śmietankowy na pół litra mleka
  • 25 dag masła roślinnego
  • 1 łyżeczka mąki
  • 1 łyżeczka cukru
  • 4 żółtka



Wykonanie:

Z puszki ananasów odlewamy sok do szklanki i uzupełniamy wodą do pełności. Połowę soku zagotowujemy a w połowie rozpuszczamy budyń z mąką i cukrem. Wlewamy na gotujący się sok i gotujemy do gęstości. Studzimy i miksujemy z masłem roślinnym i żółtkami. Nie biorę masła prawdziwego ponieważ krem smaczniejszy jest z masłem roślinnym. Gotowym kremem napełniam babeczki za pomocą szprycy i układam w nim pokrojone ananasy i dekoruję startą na tarce gorzką
czekoladą.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Witam.Nie mieszkam w Pl i nie wiem ile to "puszka ananasow" .Ja mam 3 roznej wielkosci puszki z ananasem.Prosze uscislic wage calkowita i wage netto ananasa.Pozdrawiam.e

    OdpowiedzUsuń